Jesteś właścicielem Hondy? Świetnie, powinieneś o czymś wiedzieć

O tym, że historia tego japońskiego koncernu kryje w sobie znacznie więcej tajemnic niż mogłoby ci się wydawać. Serio. Sprawdź naszą TOP-listę i przekonaj się, co zawdzięczamy japońskiej myślni technologicznej. Zaczynamy.

Garść ciekawostek na temat historii marki Honda

1. Znaczna część produkcji Hondy została przezucona do Stanów Zjednoczonych

Mimo że większość podzespołów i modeli Honda produkuje w Japonii, to coraz większy udział w produkcji przypada Stanom Zjednoczonym. W USA Honda może pochwalić się kilkoma naprawdę dużymi fabrykami oraz kilkunastoma centrami badawczymi. W Stanach powstają nie tylko nadwozia i elementy eksploatacyjne, ale i kompletne jednostki napędowe.

2. To Accord był pierwszym modelem Hondy produkowanym na rynkach zagranicznych

Ze względu na swoją rekordową popularność Accorda w Stanach Zjednoczoczonych, Honda zdecydowała, że to właśnie tutaj powinna stanąć pierwsza zagraniczna fabryka. I tak się stało, bo w 199 r. Honda uruchomiła zakład produkcyjny w stanie Ohio.

Honda Accord

Fot. licencja Honda Enduro 7

Warto wiedzieć!

Accord osiągnął tak duży komercyjny sukces, że to właśnie Hondę Accord okrzyknięto najlepiej sprzedającym się autem zagranicznej marki w historii USA.

3. Civic okazał się strzałem w dziesiątkę

Nie tylko Accord, ale i Civic przyniósł krociowe zyski Hondzie. Pierwsza generacja tego modelu powstała jako odpowiedź na ryzys paliwowy w Stanach Zjednoczonych; Honda nie pretendowała nigdy tym modelem do miany lidera – Civic miał być tani i co najważniejszy – oszczędny i tak też się stało, bo I Civic, który powstał na początku lat 60. ubiegłego wieku miał pod maską jeden z najoszczędniejszych (o ile nie najoszczędniejszy) silnik, dostępny w seryjnej produkcji.

4. Mimo że III Civic nigdy nie był autem sportowym, dawał jego namiastkę

Civic III w odpamie CRX Si nie był co prawda nigdy autem klasy sport, ale ze względu na swoją niską maskę własną oraz wysokoobrotowe jednostki napędowe, dawał namiastę ostrzejszych wrażeń. W połowie lat 80. ubiegłego wieku 91 KM pod maską i trzydzwiowe, niskie nadwozie robiły niemałe wrażenie.

5. VTEC okazał się doskonałą alternatywą dla silników z Turbo

VTEC to jedna z tych technologii, której trudno odmówić Hondzie. Osiągnięcie 150 KM z silnika o pojemności 1.6 l w końcu lat 90. ubiegłego wieku to było coś.

6. Najnowsza generacja Civica to jeden z najszybszych aut z przednim napędem

Tak, Honda może pochwalić się rekordowymi osiągami swojego ostatniego modelu Civic w wersji usportowionej typu Type-R.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)