Białko w kontekście odchudzania

Pojęcie odchudzania, utraty określonej ilości tkanki tłuszczowej oraz spożywania białka są ze sobą nierozerwalne. Nie ma skutecznego odchudzania, jeśli nie ma wystarczającej podaży białka i o tym warto bezwzględnie pamiętać. Już sam fakt, iż przecież bardzo często diety białkowe stosowane są, jako kuracje odchudzające. Dobrym przykładem jest oczywiście dieta Dukana, ale to tylko jeden z wielu innych. W tym miejscu oczywiście musimy zapytać o bardzo ważną kwestię, a mianowicie o to, dlaczego białko jest dla nas tak bardzo istotne w kontekście utraty zbędnych kilogramów? Białko to ten składnik pokarmowy, który z jednej strony szybciej powoduje nasze nasycenie, a więc tym samym można powiedzieć, że hamuje nasz apetyt.

Lepsza przemiana materii

Z drugiej strony należy również wskazywać na to, iż białko obecne w naszej diecie wydatnie może wspomóc naszą przemianę materii, a to oczywiście bardzo dobry krok w stronę tego, aby pozbyć się określonej ilości tkanki tłuszczowej, aby pozbyć się określonej ilości kilogramów naszego ciała. De facto moglibyśmy w tym miejscu zakończyć nasze dywagacje na temat wpływu białka na naszą wagę, na poziom naszej tkanki tłuszczowej, ale jednak tego nie zrobimy, bo w tej całej beczce miodu mamy do czynienia z pewną łyżką i to bardzo istotną łyżką dziegciu. Chodzi mianowicie o to, że na pewno nie wystarczy spożywać tylko i wyłącznie białko, aby móc schudnąć. To by było zbyt proste. Nasz organizm potrzebuje, bowiem określonej ilości węglowodanów, a poza tym również białko spożywane w nadmiernych ilościach może być dla nas bardzo szkodliwe, może powodować bardzo wiele nieprzyjemnych skutków dla naszego zdrowia.

Dieta białkowa

Dotyczy to również stosowania diet białkowych, które w wielu przypadkach stały się przyczyną wystąpienia różnych groźnych chorób. Każdy organizm ma nieco inne zapotrzebowanie na białko, nieco inne zapotrzebowanie na inne składniki odżywcze, składniki pokarmowe, w niektórych przypadkach stykamy się z różnymi schorzeniami i dlatego też spożywanie białka w celach redukowania tkanki tłuszczowej powinno być uzgadniane z lekarzem, z dietetykiem albo przynajmniej z trenerem osobistym. Zanim zmienimy nasze nawyki żywieniowe, warto też wykonać podstawowe badania lekarskie, aby być pewnym swojego dobrego stanu zdrowia. Bez tego elementu dostarczanie zwiększonej ilości białka w codziennej diecie nie tylko nam nie pomoże schudnąć, ale ponadto przyczyni się do pogorszenia naszego zdrowia. Jak więc widać, nie wszystko złoto, co się świeci i chociaż dieta białkowa być może brzmi zachęcająco, to jednak zanim ją podejmiemy, musimy rozważyć wszelkie za i przeciw.

http://positivebreakfast.blogspot.com/

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)